neděle 4. června 2017

Zmydlím Vás

Kohokoliv mohu nyní na přání zmydlit.
Ale nebojte, bude se Vám to líbit!
Navařila jsme asi tři kila nových domácích mýdel. 
Většinou dle vlastní receptur, popřípadě převzatých a upravených. 
Hodně jsme se natrápila se Soap Calc, kde si můžete vypočítat vhodné poměry pro Vaše mýdlo i Vy. 
Návod, jak s aplikací pracovat najdete třeba tady.

U některých mýdel jsem se tentokrát inspirovala na zahraničních webech.
Třeba tu a nebo tady

A jaká mýdla jsem tedy vařila? 



Především vysněné medové se včelím voskem. 



Okurkovo - meduňkové se zeleným francouzským jílem. 
Posypané heřmánkem, který ale zavadnul a vypadá tam dost děsivě, jak nějaká chaluha. :-D 

Růžové s jojobovým olejem, ylang ylang a geraniem burbon. 
Mělo být mramorované, no, ale jak vidíte, ani to se mi nepodařilo.
Nu což, příště budu chytřejší. :-) 

A nakonec jedno s makovým olejem a aktivním uhlím.
Konzistence není úplně vydařená, ačkoliv má stejný základ jako růžové. 
Musím lépe nastudovat používání uhlí. 


Sečteno, podtrženo - poloviční úspěch. 
Nevydařilo se vše tak, jak jsem zamýšlela, ale i o tom procesu učení to je. 
Baví mě objevovat a vymýšlet nové druhy a vůně a určitě ve svých experimentech nekončím. :-)
Jsem na sebe pyšná i přes ty chyby! 

5 komentářů:

  1. Pyšná určitě buďte, máte můj obdiv... k mýdlům jsem se zatím nedostala, z tvorby mám trochu obavy, abych všechno dokázala, ale láká mě to, třeba se jednou budu moci také pyšnit! :)
    Mějte krásné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, mě se to moc líbí! Mám moc ráda taková mýdla, zatím mě ale nenapadlo zkusit je sama. Mám problémy udělat správnou konzistenci mýdlového slizu, takže na něco složitějšího asi nemám buňky:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vidíš, a já koukám na fotky, až pak jsem četla text, a říkala jsem si, jak to máš všechno krásný, úplně profi! Kdybys to totiž nenapsala (že zvadnul heřmánek, že to mělo být mramorovaný...), tak to nikdo neví a nepozná :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Podle mě vypadají báječně! A takové experimenty mě hrozně lákají k očichání a vyzkoušení.

    OdpovědětVymazat