středa 1. února 2017

Jan Kudláček

Nedávno jsem tu psala o mém "kudláčkovském" období.
Jsem poslední dobou silně inspirována a fascinována ilustrátorem Janem Kudláčkem. 
Jeho kresby jste si mohli zde na blogu už dříve prohlédnout třeba v knihách od Mileny Lukešové nebo Jiřiny Rákosníkové

Čtveřice knih od M.Lukešové, které Vám chci nyní ukázat symbolizují 4 roční období.
Čáp - jaro, Holčička a déšť - léto, 
Jakub a babí léto - podzim a Bílá zima - zimu. 

Tyto čarokrásné knihy jsou prakticky nesehnatelné, ale tak nádherné, že je naprostým hříchem, že nevycházejí opětovně.
Proto mám na Vás takovou prosbu, či výzvu! 
Pokud Vás následující obrázky přesvědčí o tom, že tuto krásu chcete opět vidět na pultech knihkupectví, pojďme se o to společně zasadit.
Já do Albatrosu psala v prosinci 2015 i letos v lednu. 
Apelujme na nakladatele, dejme najevo zájem a třeba se nám naše přání splní... :-)

Děkuji! 






















15 komentářů:

  1. Veru, také máme Kudláčkovské období a také jsem kdysi do Albatrosu psala. Výzvu přijímám a napíšu znovu :-) Držím nám palce :-)
    A díky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Do toho bych sla ☺ drzim palce a hezky den Radana

    OdpovědětVymazat
  3. Vazne krasne! Nasla jsem v antikvariatu za 800, takze pisu do Albatrosu!

    OdpovědětVymazat
  4. Veru, ilustrace jsou prenadherne! Jdeme do toho!!!

    OdpovědětVymazat
  5. máme čerstvě díky Vám. Čápa a Ryby. z bazaru ovšem..

    OdpovědětVymazat
  6. To je krááááása!

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jsou!!! Určitě prosím, prosím!!

    OdpovědětVymazat
  8. Jsou moc krasne! Jsem za, aby vysly znovu a ja si je hnedka zakoupim:-)
    Katka Spurna

    OdpovědětVymazat
  9. Veru, knížky jsou nádherné. Taky po nich dlouho po bazarech pátrám. Volala jsem do Albatrosu, dali mi tip - napsat šéfredaktorovi - Petr Eliáš. Napsala jsem a odepsal:

    Dobrý den,

    děkuju za dotaz. Sám mám knížky Mileny Lukešové i ilustrace Jana Kudláčka moc rád. V současné době bohužel nic nechystáme, ale v budoucnu bychom rádi alespoň některou z knih, o kterých píšete, vydali, když to jen trochu půjde.

    Předem děkuju za pochopení a srdečně zdravím z Albatrosu,

    Petr Eliáš
    šéfredaktor nakladatelství Albatros a CooBoo

    S touhle odpovědí trošku svítá, ale moc nadějí si nedělám. Třeba jednu vydají... Kdy? Jestli budou otálet, děti vyrostou... tak je koupím pro vnoučata - jestli taky jednou příjdou :)

    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji za snahu, přišla mi úplně totožná odpověď od totožného muže :-D
      Nicméně, na Facebooku Albatrosu se objevila výzva, kde sdíleli tento článek s otázkou, zda by byl o dotisk zájem, takže určitě napsat tam a sdílet, prosím! ;-) Moc děkuji za snahu!

      Vymazat
  10. Přidáno na FB a komentováno a sdíleno - snad je to trkne.

    OdpovědětVymazat
  11. Doporučuji tuto knihu, jestli je možné ji ještě někde sehnat. Já si ji půjčila v knihovně a teprve zjistila, že se maminka pana Kudláčka narodila u nás, dokonce v domě, kde bydlí naše paní knihovnice:-). http://www.spol-fb.cz/Zpr%C3%A1vy/article/98/Kniha_Rozhovor%20s%20Kudlackem_info%20letacek.pdf. Simona

    OdpovědětVymazat
  12. Viz stránky Albatrosmedia v angličtině ze dne 30.1.2017
    The Little Girl and the Rain
    Milena Lukešová, ill. Jan Kudláček

    From the series Poetic Vintage Tales

    In the series:

    •The Little Girl and the Rain
    •The Stork
    •Jacob and the Indian Summer
    •The White Winter
    •Little Joseph and Fish

    The Little Girl and the Rain

    Mood story about the rain enchantingly illustrated in beautiful color. The Little Girl walks in the street alone, until Plick! It begins to rain. Quickly, she runs inside to keep from getting wet. The rain misses her company, and begins to search for her. When the little girl reappears, dressed in boots and a slicker, she and the rain are playfully united. The book was published for the first time in 1974 and it was translated into English, French, German, Hungarian, Japanese, Polish, Swedish, Norwegian, Spanish and other languages.

    Awards:

    •Grand Prix de Treize 1976
    •IBBY honour list 1978

    Rights sold: Simplified Chinese, Korean
    Doufám, že tomu špatně rozumím a že budeme mít i jiné možnosti než se učit čínsky nebo korejsky....

    OdpovědětVymazat