pátek 20. ledna 2017

Hrajeme si u maminky

Jiřina Rákosníková v úvodu své knihy Viju, viju věneček píše

"Děti jsou stále stejné, záleží jen na nás dospělých, co jim předložíme, do jakého světa je uvedeme."

 Jako se házely věnečky zaplétané z nejrozmanitějších kvítků po vodě s naději, že přinesou pozdravení a potěšení milované osobě, tak i já posílám po pomyslné čisté voděnce věneček prostých veršů a říkadel, které doslova vytryskly z touhy vyjádřit momentální náladu, pocit. 

Doba a společnost se přirozeně mění, ale jsem přesvědčena, že ona potřeba čistoty a krásy, krásy prosté, zbavené všech pozlátek přetrvává. Kéž by tento věneček upletený z obdivu a úcty k odkazu našich předků našel své adresáty, kteří jej z onoho pomyslného proudu nejen vyloví, ale též rozeznají krásu i vůni vpletených kvítků lidové poezie. 

Čtveřice knih z rukou této skvělé autorky a mistrovského ilustrátora Jana Kudláčka nám krásně obohacuje naši knihovnu. 

Studánko rubínko, Hrajeme si u maminky, Ten vánoční čas a Viju, viju věneček.
V prvních třech titulech naleznete kromě říkadel, hádanek a not, také CD s nazpívanými písničkami od Hradišťanu. Hudba je to překrásná, rozmanitá, bohatá, lze v ní zaslechnout nejrůznější hudební nástroje, cimbálem počínaje. Žádné jednotvárné primitivní tóny, kterými se dnes podbízí kdekdo. Ale opravdová hudba, která potěší i dospělé. 
Známé i neznámé písničky a rýmovačky, z kterých vyvěrá touha předat a udržet plamínek starých časů. 

Ale ze všeho nejvíce mě na knihách fascinují ty ilustrace, mám teď tak trošku "Kudláčkovské období". :-)  
Nedokázala jsem vybrat jen několik fotek, omlouvám se za zahlcení, ale nešlo
 to jinak (a to jsem dokonce ani Ten vánoční čas už nefotila).























5 komentářů:

  1. Jééé, Veroniko, to je nádhera... úplně jste se mi strefila do noty... tohle jako by bylo o mně a o mém momentálním rozpoložení, náhledu na život kolem sebe... Věneček znám, ostatní pohledám a moc děkuji za inspiraci... mimochodem, kde Vy čerpáte inspiraci k těm krásným knihám, které doma máte? :) Bez mučení přiznám, že já čerpám spoustu dětské literární inspirace na Vašem blogu... :)
    Mějte krásný víkend, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě nesmírně těší a choďte na inspiraci dál, budu jen ráda, aspoň ta práce nevyjde vniveč a někomu to pomůže, že se podělím :-)
      Já ani nevím, ty knihy ke mě tak nějak přicházejí sami, i já se velmi inspiruji i jiných bloggerů, moc ráda brouzdám i v knihkupectví a sbírám prostě inspiraci, kde se dá. Většinou k objednávce knih přihodím i nějakou jen tak na slepo a buď se to povede nebo ne :-))

      Vymazat
  2. Jé, tato 3 CD jsou u nás hraná stále dokola. Vlastně jsou to jediná CD zároveň se Zpívejte s námi od Kuehnova dětského sboru, která dětem pouštíme. Dcerka má ještě ráda i Tancovala žížala (klasické, šíleně nahrané písničky, ta nahrávka z nich dělá doslova odrhovačky), ale ty snesu jen vyjímečně:-) Knížky máme jen 2 a kupodivu u nás moc nefrčí.

    OdpovědětVymazat
  3. Veru, jsem ráda, že jsi se podělila... CD hoblujeme denně. Teď teda zrovna v autě...těším se na zbývající knihy až dorazí poštou... Tak děkuji za úžasnou ochutnávku co nás čeká. Hrajeme si u maminky je krásná a oblíbil si ji i Mareček :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Také děkuji za tip. Pravě si na stránkách Hradišťanu přehrávám ukázky:) Zní opravdu pěkně. Jako "nehudebního člověka" by mě to ani nenapadlo. Snad se synkovi bude líbit a manžel se nezcvokne.

    OdpovědětVymazat