úterý 5. května 2015

Dětské barefootové boty

Tentokrát o zdravém obouvání.
Jelikož jsem horlivým zastáncem barefootové obuvi a bosé chůze obecně, ráda bych na svém blogu zveřejnila recenzi na několik druhů botek, které nám zatím prošly pod nohama
 (samozřejmě, správně bych měla napsat pod rukama, ale ty nohy se k tomu hodí mnohem lépe, že?) :-)


Na internetu je k nalezení a prostudování mnoho materiálů a článků ohledně toho, jak správně obouvat dítě. Od prvních krůčků.
Mám teď na mysli ty články, které preferují bosou chůzi, zdravý a přirozený vývoj chodidla, klenby atd.
 Přidávám odkaz na skvělý BLOG, kde se můžete dopátrat zajímavých informací o všemožných mýtech ohledně bot a prohloubit si tak své znalosti ohledně této problematiky. 
Právě u nejmenších dětí je toto potřeba řešit a mluvit o tom.
Éra pevných tvrdých, nepoddajných a vysokých botiček snad už spěje ke svému neslavnému konci a mnoho rodičů už dnes ví, že sešněrovat dítě do tvrdých bot není to pravé ořechové. 
Náš syn nosil od malička měkké kožené capáčky.
Při chůzi v měkkých capáčcích jsou stimulovány reflexní zóny v chodidlech a to má vliv na držení celého těla.

Z vyzkoušených značek Capiki a Liliputi u nás už navždy budou mít místo jen ty od rakouského výrobce Liliputi.
Kromě krásného designu jsou především nejodolnější ze všech a mají 3-vrstvou podrážku.
 I po dlouhodobém nošení jsou stále krásně měkké.


V létě jsme zvolili větrací variantu kožených sandálků. Opět výrobce Liliputi.
Přežily bez větší úhony celou letní sezonu a byly nošené opravdu denně. 


Konkurenční značky jako například Capiki jsou sice také krásné, ale zdaleka ne tak měkké a hlavně nemají zesílenou podrážku. Nošením nepříjemně ztvrdnou a podrážka se stane po nějakém čase dost kluzká. 


Tyto troje capáčky od jsou od značky Capiki. Na poslední fotce jsou ty se lvíčkem už značně jeté :-) 

Vyzkoušeli jsme i značku Befado, což jsou cenově velmi dostupné tenisky. Bohužel nesplňují moje narůstající požadavky ohledně měkké podrážky a celkově o ohebnosti boty. Přesto však nepatří mezi nejhorší značky na trhu. Rozhodně jsou i tvrdší boty. Stačí zajít do první obuvi ve městě. I tak už se k této značce ale nevrátíme. 





Další značka, od které máme už několik párů dětských bot je Little Blue Lamb, zkráceně také LBL (eshop zde).
Tyhle boty určitě stojí za vyzkoušení. Vyrábějí jak capáčky pro první krůčky, tak i tenisky či kožené botky pro větší děti (cca do tří let). Tato značka bot pro mě představuje zlatou střední cestou v poměru cena versus kvalita. Nejsou to sice opravdové barefootové boty, přesto je většina modelů měkká, poddajná, má krásně široké místo pro prsty i přes nárt. To zase může být trochu problémem pro opravdu malé nožičky, z nichž mohou botky padat.
My jsme s nimi byli doposud vesměs spokojení. Boty se nerozpadají, vydrží i jízdu na odrážedle bez větších škod. Zimní botičky nosil syn celou zimu. Na jaro měl jedny kožené botičky a jedny tenisky squeky. Na podzim to samé.
Všechny boty jsou i po sezoně v dost dobrém stavu, kožené nošením ještě povolí.
Obdobná značka, která by se měla LBL vyrovnat je značka Pediped. S těmito botičkami ale doposud žádnou osobní zkušenost nemám. 



Troje boty zn. LBL - uprostřed zimní model. 



Další vyzkoušená značka je český výrobce bot Fare. Od této firmy jsme měly dva modely a jeden byl ucházející a druhý příšerný. Kdysi jsem v nějakém pominutí smyslů koupila kožené Fare botičky, ale byly moc těžké, tvrdé, navíc vložka má vyvýšený prostor pod klenbou nohy. No nic pro člověka, který vyznává bosé chození. Syn v nich chodil opravdu špatně, bylo vidět, že mu nesedí. Další model byl ale překvapivě docela dobrý. Krásně široký prostor pro prsty a lehkost boty. Ohebnost podrážky taky celkem ucházející, i když 3mm barefoot podrážka to opravdu není. :-) 

Šedé botičky zn. Fare. S tímto modelem jsme byli relativně spokojení.

Tento model botiček Fare mi nevyhovuje. Syn v nich chodí humpolácky, jsou příliš těžké a neohebné.


Nakonec se dostávám k našemu poslednímu úlovku. 
K botám, které mě zatím maximálně nadchly, ale máme je teprve kratičkou chvíli, tak bych to nerada zakřikla.
Jedná se o značku KidOfit.
Barefootová obuv pro děti. 
Po té, co jsem sama na sobě vyzkoušela opravdovou barefootovou obuv
 už nechci kompromisy ani pro sebe, ani pro syna. 



Botičky jsou krásně lehké, měkké, mají systém dvou zapínaní na dva suché zipy - dotahování přes nárt a přes patičku. Čímž se dá krásně regulovat velikost boty.


 Navíc obsahují dvoje tenké vložky, kterými lze maličko regulovat velikost boty podle rostoucí nožičky dítěte. Což opravdu oceňuji, protože synovi rostou nohy docela rychle. Nevýhodou je vyšší pořizovací cena, ale vzhledem ke kvalitě bot peněz nelituji. 


Ve spodní části pod prsty mají průhlednou podrážku, takže krásně vidíte, jak dítěti botičky sedí. Suché zipy nejsou jen obyčejné zipy, které se hned ochodí a ošoupou, ale opravdu vymakané a kvalitní zipy. 


Jediná věc, která mi na botách skutečně vadí, je země původu a to jest Čína (stejně jako Little blue lamb). S tím toho ale při současném výběru barefootové obuvi na trhu asi moc nezmůžu. 
Syn má momentálně v botách asi 1,5cm nadměrek, ale díky regulovatelnému zapínání je lze hezky utáhnout. Krásně v nich běhá, skáče, lítá po mokrém kamení a listí, nekloužou, drží. Zatím jsem velmi nadšená a děkuji Lesnímu skřítkovi za skvělé boty. Uvidíme za pár měsíců, určitě napíši další recenzi. :-)





Opět Vás vybízím ke sdílení názorů a tipů na zdravé obouvání dětí i dospělých! :-) 



28 komentářů:

  1. Super recenze! Inspirovala jsem se ke koupi Liliputi sandálí pro T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skvělé číst! :-) Mám radost!

      Vymazat
  2. máte nádherného syna, prokousávám se už několik měsíců barefoot a nejsem schopná objednat... :-D kidofit vypadají výborně :-) Natálie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! ;-)
      Určitě barefootové boty zkuste. Pro dítko i pro sebe! Já je chválím kudy chodím! Neskutečná pohoda v takových botách! :-) Úplně se těším ven!

      Vymazat
  3. Botičky Kid O Fit vypadají výborně !!! Mám se synkem problém na botičky, protože má hodně široká chodidla a do devadesáti procent obuvi, která je běžně v obchodech se prostě nevejde...Nemluvě o tom, jak jsou tyto tvrdé, tuhé a prostě tak nějak pro ty malé nožky nevhodné. Máte,prosím, nějaký tip na obchod, kde se dají koupit dětské i dospělácké ? Díky moc ! Ať se daří, Karolína.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Našla jsem tyto stránky:
      http://www.detskaobuvberanek.cz/index.php?category_id=195&page=shop.browse&Itemid=71&option=com_virtuemart&vmcchk=1&Itemid=71
      Zuzana

      Vymazat
  4. Máš krásné dítě:) A svobodu pro nohy hlásám taky, jen občas bojuju s rodinou, hlavně se starší generaci, babi často říká, že moje roční dcera by už třeba chodila, kdyby měla pořádný kotníčkový botky jak byly za nich. Ale beru to s úsměvem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to lze reagovat jen jedním způsobem - úsměv a mávat.. :-D
      U nás většinou kupodivu právě ty nejstarší generace (prababičky) chválí. V roce má ještě čas, však ona se rozběhá! :-)

      Vymazat
  5. Ja mam doma pro deti nasledujici barefootbotky:
    1. Vivobarefoot neo velcro: Super botky, dokonce vydrzeli i prani v pracce po te, co je syn totalne zadelal.

    2. Vivobarefoot ultra: Dcerka v pohode asi jeji nejoblibenejsi a syn my je ve skolce sesmajdal :-(, takze ted jsou uz tak jen na to brat je k vode. Lenoch si neutahoval boty :-( a to jsem mu je kupovala za plnou cenu.

    3. Zeazoo backorky. Krasne, lehke. Jsou kozene, ale kuze je slabounka. Mozna az moc, protoze synovi ve svu trosku kuze praskla. Tak jsem to doma zasila, protoze jsem je kupovala pres net ze zahranici a nevyplati se to zkouset reklamovat. Bez tak podezrivam syna, ze to proste urval silou a kdo vi, jak by dopadla reklamace. Podrazka je gumova a lze si vybrat asi ze 4 ruznych.

    4. Pediped originals. Ty ma moje nejmladsi. Nikde jsme necetla,ze by byly barefoot, ale podle mne vyhovuji.

    5. Capacky. Pro dcerku jsem mela Liliputi a spokojenost. Mam v planu vyzkouset Dadoos a Rachell, ale musim pockat, az deti odroustou soucasnym botkam.

    Jen ted resim vetsi barefoot boty. Synovi je teprve pet a pul, ale nohu ma uz 34 a ve vetsi velikosti jsem nic neobjevila. Alespon zatim. Takze asi koupim od vivobarefoot damskou 35, ale budu ho muset naucit poradne zavazovat tkanicky :-).

    Pro sebe mam jen od vivobarefoot a jsem s nima moc spokojena. Na to ze jsem si drive kupovala boty tak jednou za dva roky, tak ted jak jsem propadla barefootbotam, tak uz mam sest paru a dva na ceste. Vse tedy kupovano ve slevach v zahranici. Dokonce jsem na barefootboty premluvila manzela a ted je z nich nadseny skoro jako ja :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je paráda, když nosí BF celá rodina! jen tak dál!! :-)

      Vymazat
  6. Ahoj :-) četla jsem si článek a jsem nadšená ! ..Dcerka chodí ráda boso ( chodí tak, kde může ). Ale do města si bere boty. Líbí se mi ty capáčky Liliputi. Dcera má 3 roky, vel. 24. Můžu se jen zeptat, jak velký má být nadměrek ? 1cm ? Chtěla jsem ji je objednat, ale pořád váhám, zda budou i tříleté :-) Děkuji

    OdpovědětVymazat
  7. Taktez jste me inspirovala na capacky Liliputi, zvazovala jsem, zda cenove prijatelnym Capikam dat prednost pred temi Rakouskymi. Usnadnila jste mi rozhodovani, diky...
    Senza blog, uz na MK se mi Vase cinnost libila, budu sledovat pravidelne.... at se dari....
    H.

    OdpovědětVymazat
  8. Jeste bych se rada zeptala, kdyz mate docela zkusenosti, co si myslite o capkach Attipas? take je zvazuji, syn obchazi nabytek, zatim stale bos ci v ponozkach, ale zacne se pomalu ochlazovat, tak jsem myslela, zda Attipas ci nejake capacky treba prave Liliputi..
    Koukala jsem na odkazy od Vas na Lesniho skritka-zvazuji odtamtud zimni botky pro syna, zkusenost asi nemate, ze?

    diky za Vas cas
    klidne leto preji

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, velice mě nadchla berefoootová obuv. Naše tři děti strašně rády běhají venku bosky, na hřišti se chtějí vyzouvat téměř za každého počasí, tak jsem byla ráda, že bych jim to mohla dopřát i v chladnu. Starší dvě (necelých 6 a 4) mají ploché nohy a Xáky. Staršímu se to naštěstí už celkem spravuje. Oba obdrželi ortopedické vložky, ale v létě je nosí jen v celoročkách a doma chodíme bosky. Nejmladší (2 roky) má nožičky zdravé a tak když mu teď porostla nožička, tak jsem si řekla, že vyzkouším barefoot. Nejdostupnější co se objednání týče byly LBL, tak jsem si řekla, že to zkusím. Squeky se mi nelíbí - jsou plastové, tak jsme objednali todllery. Malý je hodně drobný, potřebuje 23, ale má hubenou nožičku, tak to bylo hodně s otazníkem, jestli mu nespadnou. Když došly, tak jsme byli nadšení, sice jsou obr, ale když gumičky vyměníme za tkaničky, tak mu nespadnou. JENŽE: 1. zjistila jsem, že jsou Čínské (v Číně se vyrábí leccos, ale pro např. evropskou firmu, ale tady to vypadá, že botičky jsou echt čínské a to mi hodně vadí), 2. podrážka je celkem tuhá, ale prý po chvíli nošení změkne - OK, ale nic to nemění na tom, že jsou těžší než Superfity a Richtery, které měl malý do teď (s nimi jsme hodně spokojení, nebýt úzké špičky, která v době, kdy délkově volají o výměnu je knop i pro prstíky naší "Popelky v trenkách! ;-)
    Tak teď nevím a hodně stresuji, že zkazím jediné dětské nožičky v naší rodině :-((( Byla jsem rozhodnutá pořídit barefooot postupně pro všechny (ne do města, dlažba potřebuje trošku odpružit, ale na hřiště, do lesa určitě), ale teď se spíš vrátíme k Rakouským Richterům a Superfitům (nejlehčí a nejměkčí co jsme zatím měli, jen ta špice) Ach jo!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Richtery a Superfity jsem také měla v oblibě, ovšem jen dokud jsme neobjevili barefootové boty. Jsou lehoučké, měkké, relativně široké. To platí ale jen u malých velikostí, pro starší děti dělají jinou podrážku. S opravdu barofootovými jako naše oblíbená Viva, Senmotic nebo Kidofit se to srovnat nedá. Zde se mi spíš zdá, že čím větší boty, tím ohebnější podrážka a to i do stran. Todler od LBL bych jako barefootové neoznačovala, naprosto mne nezaujaly. Ty co jsem viděla, byly tuhé jak prkno.
      Starší syn také dostal ortopedické vložky, nedala jsem mu je ani jednou. Začal nosit čistě bf boty a dnes, po přesně roce, má nožičky naprosto v pořádku. Párkrát dostal jiné boty a hned byl vidět ten rozdíl v pohybovém vzorci. Trvalo několik hodin, než zase začal chodit normálně. Takže za mne jiné než barefootové boty ani do města ne, noha nepotřebuje odpružit ani na betoně. Vidím to sama na sobě, venku chodím bosá, nebo v bf botech, do města si vezmu boty pořádné, protože přece musím vypadat a navíc se mi v odpružené botě lépe chodí. Máte to asi stejně, že? Jenže v létě jsem strávila několik týdnů pouze na zahradě, noha si zvykla na barefoot chůzi a jak jsem tak nosila pouze sukně, ke kterým moje bf boty nebo tenoučké žabky pěkně pasují, zjistila jsem, že ani celodenní chůze po asfaltu s dítětem na zádech nemusí být problém. Poprvé po 15, možná spíš 20 letech mne nebolí kolena a kyčle! S blížícím se podzimem a životem ve městě opět pokukuji po podpatcích, přeci jen to na mých nohách vypadá podstatně lépe, ale svým dětem tohle neudělám.
      K vašemu nejmladšímu synovi, proč ho v létě nutit do bot, nestačí capáčky? A na zimu Stonzy apod? Mladší syn z nich tedy už vyrostl, ale pokud máte doma Popelku... Kluci chodí do lesní školky, venku jsme neustále a jak se ta nožička hýbe, mají pěkně teplé nožičky. To se o zateplených Richterech s ovčí kůží vevnitř říct docela často nedalo

      Vymazat
  10. Dobrý den,

    skvělý článek a chlapeček je opravdu krásný :) Chtěla bych moc požádat o radu s výběrem bot pro mého syna. Je mu 15 měsíců, převážně leze, chodí kolem nábytku, staví se a udělá tak tři krůčky max. Doteď chodil doma v ponožkách, máme ale plovoučku a dlažbu a na takovém povrchu prý jen v ponožkách není vhodné chodit. Potřebovala bych koupit něco na doma, chápu správně, že kotníčkové bačkůrky DPK, Fare apod. nemám vůbec zvažovat, myslíte, že není vhodné doma střídat bačkůrky a capáčky? Pak bych uvažovala o nákupu capáčků zn. Dadoos, Nolen, Liliputi, LBL nebo Attipas. S kterými neudělám chybu? A jaké první botky na ven? Doporučila byste ty LBL? Mám doma od včerejška koupené na ven botky zn. Ricosta a bačkůrky DPK, doporučeno v obuvi, bohužel až dnes po prečtení Vašeho článku zvažuji vrácení :( Budu vděčná za jakoukoli radu, co byste pořídila dítěti, které dělá první krůčky a potřebuje něco na ven a na doma, kde je tvrdá podlaha. Mockrát děkuji!!! Kateřina K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, zdravím, je super, že se zajímáte o vhodnou obuv pro své dítko! Pokud mohu být tak drzá, rozhodně bych doporušila koupené botky vrátit. Na doma jsou opravdu nejvhodnější ponožky s protiskluzem nebo maximálně kožené capáčky. Já jsme jen pro ty ponožky, syn doma v ničem jiném nechodí a to máme v celém přízemí dlažbu. Já bych také žádné pantofle nebo bačkory nesnesla. Proč myslíte, že není vhodné chodit v ponožkách po "tvrdé" podlaze? Zvlášť u dítěte - hodinu ho intenzivně pozorujte - kolit toho po té "tvrdé" podlaze ujde??? Dítě (obzvlátšě v tomto věku) naprostou většinu času někde lozí, leze, šplhá, houpe se, sedí, klečí , v čerta se obrací :-)) Dítě rozhodně nestojí a nechodí tak, aby ho nějaká tvrdá podlaha deformovala ;-) Všimněte si toho později i venku, kolik toho ujde po asfaltu a kolik času na procházce se bude snažit chodit po obrubáku, lozit v kamení nebo si hledat jiné překážky pro zpestření chůze. Žádné dítě Vám nebude chodit po tvrdém tak, aby si tím jakkoliv deformovalo nohu. K těm bačkůrkám ještě - představte si, že si ty kotníčkové tvrdé bačkory nasadíte Vy a budete si v nich chtít sednou na zemi na bobek, nebo přím na nohy, tak jak to děti "v kleče" obvykle dělají při zaujetí hrou. Tím se spíš deformují nohy, protože jak jsou svázané ty kotníčky v tvrdé "sádře", nemohou se nijak rozvíjet, svaly nefungují a ty kotníky prostě neplní svou funkci. Takže opravdu - dopřejte dítěti svobodu pro nohy! Z těch capáčků, které jste vypsala mohu doporučit všechny (řada Baby od LBL je také barefootová, já jsem nejvíce spokojená s Liliputi capáčky, syn je tahal ve dvou letech venku a super). Pokud chcete botičky do vlhka na ven, tak doporučuji vybírat ze značek jako Tikky, Zeazoo, Livie and Luca, LBL řada Baby, Filii, Kidofit atd. Super je, když můžete zajít do nějakého obchodu s BF obuví (větší města) a vyzkoušet. Pokud tuto možnost nemáte, neostáchejte se napsat kterémukoliv prodejci BF bot mail s prosbou o radu - napiště míry a celkový "stav" nožičky - tj. úzký nebo široký kotník, vysoký nebo nízký nárt, jak na Vás celkově noha působí - drobnější, mohutnější atd. a každý Vám jistě mile rád doporučí typ botiček, které by mohly vyhovovat - některé značky mají modely spíše vhodnější pro mohutné nohy, jiné jsou zase lepší pro drobné nožičky. Vybírejte a rozhodně se řiďte BF zásadami - ohebnost podrážky, její tloušťka, žádný podpateček nebo vyvýšená klenba v podrážce a dostatečný prostor pro prsty. Pokud vedete FB účet, rozhodně doporučuji přihlásit se do FB skupiny Barefoot (nejn( pro děti a tam si přečíst úvodní příspěvek, popřípadě pomocí lupy dohledat diskuze k jednotlivých značkám nebo tipům botiček. To je nejlepší zdroj informací, pohybuje se tam několik fyzioterapeutů, prodejců BF bot apod. Pokud se opravdu jedná o první krůčky, nespěchejte, necpěte hned nožičku do botiček, i kdyby sebeměkčích, noha potřebuje čas a prostor, aby se zdravě vyvíjely svaly.. Klidně napiště, když budete mít otázky..

      Vymazat
  11. Dobrý večer, mockrát děkuji za tak vyčerpávající odpověď, jste opravdu zlatá, moc jste mi pomohla v utřízení názorů. Zakoupené botičky mám už zabalené a připravené k vrácení a vrhnu se tedy do nového výběru :) O členství v FB skupině jsem právě požádala, až budu přijita, vše stopro pročtu. Jak jsem psala, Venoušek ještě nechodí, ale k prvním krůčkům má blízko. Při výběru se budu řídit BF zásadami. Na doma pořídím ponožky s protiskluzem, které budu střídat s koženými capáčky, které by také neměly klouzat a může v nich vyběhnout i na zahradu, na ven pak ještě pořídím BF botičky pro první krůčky ze značek Vámi uváděných. Zítra ještě jednou pořádně přeměřím nožky, nejen délku, přijde mi, že má nohu spíš baculatější. A ještě jeden dotaz prosím, ponožky do bot byste volila bambusové? Ještě jednou veliký dík!! KK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec zač! ;-) Rádo se stalo.. Ponožky kupuji bavlněné nebo vlněné, podle počasí a bot. Bambusové jsem synovi nikdy nekupovala, měla jsem je jen pro sebe a strašně to v nich klouzalo.. bohužel tak moc, že jsem v nich uklouzla, když jsem nesla syna po schodech a spadla s ním tak nešťastně, že jsem mu zlomila nožičku :-( Takže já jsem na bambusové ponožky docela zanevřela, ale možná jsem prostě jen měla smůlu :-(

      Vymazat
    2. Dobrý den, já se musím připojit :-), mám stejně starého syna jako paní Kateřina a taky mne tato tématika zajímá..bohužel jsem ještě nevědomky nakoupila na bazárku samá "kopyta", tak teď vše přehodnocuji... takže cenné informace, děkuji za ně. Zeptám se, co si myslíte o Attipaskách, ty jste nezkoušeli? Díky Edita

      Vymazat
  12. Dobrý večer, také velice děkuji za článek, pomohl mi se zorientovat ve značkách kvalitních bot pro děti. :-) Mám 11-ti měsíční dceru, která už měsíc zdatně obchází nábytek a každým dnem se víc a víc sama pouští do prostoru a přejde sama i půl obýváku. Měla kožené bačkůrky ( po mě :-)), jen aby jí to neklouzalo a pak jedny klasické, které jsem jí ale přestala ihned dávat, jakmile jsem začala nacházet informace o BF botičkách atd. Doma tedy chodí jen v ponožkách nebo úplně boso. Už mám i objednané capáčky, Sandálky Sahara Liliputi Fuchsia. Dočetla jsem se, že jsou výborné pro první krůčky a i na ven, pokud je sucho. Co ale nevím je, jaké botičky koupit ještě. Jestli ještě nějaké otevřené na léto plus jedny plné do horšího počasí. Moc Vás tímto prosím o radu, ať ji nenechávám zbytečně jen v capáčcích, nebo ať nemám zase zbytečně X dalších botiček, které neunosí. Nožičku má baculatější s vyšším nártem. Četla jsem i všechny dotazy a odpovědi výše a můj dotaz je podobný tomu z 20.3., ale přeci jen mi poraďte kolik jakoby typů botiček bych měla pořídit, když teprve začíná chodit. Velice vám děkuji Lucie Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, je super, že se zajímáte :-) Buďte v klidu, za čas si všechno osaháte a vyzkoušíte a budete vědět sama. Za mě doporučuji pouze kožené capáčky pro takhle malé dítko, maximálně třeba nějaké Baby capáčky s podlepenou podrážkou (LBL řada baby např.). Nevím, v jakým podmínkách nebo kde žijete, ale podle mých zkušeností takto malé dítě stejně v nečasu nebo mokru nebudete nechávat lítat nebo lozit venku. Když naimpregnujete ty kožené capáčky, tak Vám zvládnou i trochu mokrou trávu, takže za mě mnoho párů botiček nemá smysl. Ale to opravdu záleží na tom, jaký máte životní styl, kde žijete a tomu přizpůsobit i obuv. Můžete pořídit nějaké plnější měkoučké s podlepenou podrážkou a jedny sandálky (právě Liliputi, Zeazoo, Tikky). Jinak bych nechávala asi na boso v létě, ale my žijeme na vsi s vlastní zahradou, takže nemám obavu, nechat běhat syna bosého. Zkuste se přidat na FB do skupiny barefoot nejen pro děti, popřípadě mrkněte ještě na blog http://www.vpavucine.cz/blog/
      Určitě najdete i mnoho dalších informací.. čtěte, sbírejte info, inspirujte se a zkoušejte :-) Určitě vychytáte, co bude pro Vás nejlepší.

      Vymazat
  13. Moc Vám děkuji za rady. Bydlíme sice ve městě, ale hezké letní dny trávíme na chatě nedaleko, takže tam taky může běhat boso :-) A máte pravdu, když nebude hezky, nemá cenu ji vytahovat z kočárku :-) Nechám zatím ty capáčky, co mám objednané a časem uvidím. Ještě jednou moc děkuji. Na FB stránkách už jsem, tak nasávám a nasávám další informace a tipy o BF botičkách, jejich značkách atd. Mějte se krásně. Lucie :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkný den... dočítám Váš blog zpětně... a jsem opravdu hrozně moc nadšená... :) Za tuto recenzi moc děkuji a jdu prohlížet KidOFity, budeme kupovat první botičky... zatím Čmeláček krásně chodí, ale máme jen šité capáčky (od pavorky z Fleru) na ven, doma jen v ponožkách... říkala jsem si, že bude léto, bude zbytečné chodit v botech... ale možná nějaké sandálky na období "po dešti" by se šikly... :)
    Jste velice inspirativní osoba... díky moc za Váš blog! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Zdravím, za nás můžu doporučit sandálky Filii (barefoot, německá značka a i výroba). Syn má širší nohu, takže problém s výběrem bot, vše většinou úzké. Jsou to jeho první sandálky, jako celoroční jsme na jaře kupovali italské Primigi (jeho první boty), jsou to jedny z nejširších "normálních" bot, pružná podrážka ... takže taky spokojenost. I mezi "normálními" značkami se najdou dobré boty, které mají pružnou podrážku, žádnou "zdravotní" stélku apod. Myslím, že dobrou nabídku bot i s popisem (vlastní posouzení, né opsaný text výrobce) má tento eshop http://www.detskaobuvberanek.cz/ My tam nakupovali v kamenné prodejně.
    Jinak děkuji za recenzi, mnoho lidem usnadní výběr bot :) A jak píšete, pak se v tom už člověk začne trochu orientovat ;)
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den, měla bych dotaz. Jaké botky byste tedy vybrala na takové ty první krůčky? Takové ty první botičky? Kotnickove, kožené jako se všude píše nebo jiné? Děkuji :-)
    Denisa a Barunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, jestli máte možnost, přidejte se do skupiny barefoot nejen pro děti n facebooku, tam je vše krásně přehledně sepsané, včetně značek, fotek.. zde je odkaz přímo na soubor s názvem vybíráme první botičky :-) (https://www.facebook.com/notes/barefoot-nejen-pro-d%C4%9Bti-%C4%8Drsr/faq-vyb%C3%ADr%C3%A1me-prvn%C3%AD-bf-boti%C4%8Dky/934763756619361)
      Vybrala bych buď kožené capáčky (Liliputi, Dadoos..) nebo nějaké botky typu little blue lamb řada baby, bobux (řada xplorer). Do mokra se doporučují třeba Stonz. Mrkněte se a vyberte sama, dle zásad barefoot :
      - podrážka max. 5mm
      - stejná výška podrážky vpředu i vzadu, tedy bez podpatku
      - ohebné příčně i podélně
      - široká špička
      - bez zdvižených prstů
      - bez klenby

      Vymazat
    2. Děkuji mockrat, jdu vybírat ;-) Denisa a Barunka :-)

      Vymazat